maandag 25 maart 2013

Soms komen dingen gewoon samen

Enkele maanden geleden ging onze favoriete bakker failliet. Ongeveer gelijktijdig had ik me ingeschreven voor een cursus over gezondheid en voeding ( Coursera. ) Die cursus, waarin ik leerde wat voedsel precies met je lichaam doet, zette me opnieuw op het spoor van gezonder eten. Dat had altijd al mijn belangstelling, maar zoals wel vaker gebeurd, was de aandacht ervoor verslapt. Ik ging weer etiketten lezen en tot mijn verbazing moest ik al snel concluderen dat veel niet zo gezond was als ik dacht. Zelfs het etiket op het brood van de nieuwe bakker bevatte ingrediënten die ik niet vermoedde. Daarom besloot ik weer zelf brood te gaan bakken.

Ik zocht online naar recepten en kwam prachtige foodblogs tegen. En zo kwam het dat ik op een zondagmiddag voor het eerst sinds jaren weer een brood bakte. De geur en de smaak waren onweerstaanbaar. Zonder het echt te beseffen, was een nieuw hobby geboren: brood bakken.

Rozijnenbrood


Het recept voor dit brood komt van Levine.
Ik heb een deel van de rozijnen vervangen door gedroogde abrikozen.

                        ©Marionskitchenstories




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen